צרי קשר: 050-2206800

דיקור סיני לבעיות שינה, נדודי שינה, אינסומניה בתקופת גיל המעבר

דיקור סיני לבעיות שינה בתקופת גיל המעבר

לראות את הלילה עובר, להתעורר באמצע הלילה שטופת זיעה, להתעורר מכול רעש קטן, להיות עייפה כל היום וערנית בלילה אלו רק חלק קטן ממה שנשים רבות חוות בתקופת גיל המעבר. מעל 50 אחוזים מהנשים בגיל המעבר סובלות מנדודי שינה, מה שהופך בעיות שינה למאוד שכיחות. אחת הבעיות עם נדודי שינה בגיל המעבר היא שחוסר שעות שינה מעלות את רמות של הורמוני הלחץ (קורטיקוסטרואידים) העלולים לפגוע באיזון ההורמונאלי ובמערכת החיסון. לכן, זה ממש לא מפתיע שנשים בגיל המעבר הסובלות מבעיות שינה יהיו הרבה יותר חלשות ועצבניות.

הסיבות שנשים בגיל המעבר סובלות מבעיות שינה:

ירידה ברמות הפרוגסטרון: הורמון זה משפיע בין היתר על איכות השינה, בשל ירידתו בגיל המעבר נשים רבות סבלות מבעיות שינה.
גלי חום: הם חלק מתופעות גיל המעבר ולא רק שהם מפרים את שלוות הנפש הם אינם מאפשרים לאישה להירדם בקלות וגם לאחר שנרדמה גלי חום הם אלו שידאגו להעיר אותה שטופת זיעה ועצבנית. כך ממשיך הלילה עם נדודי שינה.
• ירידה ברמות האסטרוגן: חוסר האיזון ההורמונאלי בתקופת גיל המעבר, גורם לעליה בקורטיזון הידוע גם כהורמון הלחץ. עליה שלו משפיעה על עלית לחץ הדם ורמות הסוכר בדם ובנוסף תגרום לבעיות ונדודי שינה.
דום נשימה: מחקרים מצביעים על עליה חדה בתופעה זו בתקופת גיל המעבר. בעיה של הפסקות/ דום נשימה גורמות ליקיצה ופוגעות באיכות ורצף השינה.
ירידה ברמות המלטונין: קרוי גם "הורמון החושך" המלטונין מסייע להשראת שינה ולשימור השינה. בגיל מבוגר יורד הורמון זה ללא קשר לגיל המעבר, אך אצל נשים בגיל המעבר רמות המלטונין נמוכות עוד יותר מה שגורם לנדודי שינה ובעיות שינה בגיל המעבר.

כמה טיפים לסובלות מנדודי שינה (אינסומניה) בגיל המעבר:

טיפול בגלי חום והזעות לילה: גלי חום והזעות הם ללא ספק הבעיות העיקריות הגורמות לאינסומניה ובעיות שינה בגיל המעבר. טיפול בדיקור סיני וצמחי מרפא יכול לאזן את רמות ההורמונים ולטפל בגלי החום וההזעות ובנוסף לטפל בבעיות השינה.
הכיני עצמך לשינה: צרי לך שיגרה, הגוף שלך יודע לזהות שאת מתכוננת לשנת הלילה. התחילי כשעה לפני השינה, נטלי את הכדורים, תוספי התזונה וצמחי המרפא, שטפי פנים, צחצחי שינים. הקפידי על הסדר והזמנים גם בסופי השבוע בכדי ללמד את הגוף ולהכניסו לשגרה החדשה. עכשיו הולכים לישון.
החשיכי את החדר: החושך מעודד את הפרשת המלטונין הקרוי גם "הורמון החושך". הסתירי את השעון כך שגם אם תתעוררי לא תדעי מה השעה, דבר זה יוריד ממך חרדות מיותרות. בנוסף כיסוי עיניים הוא פיתרון טוב, עליו את יכולה לטפטף שמנים אתרים כמו לבנדר, לימון, מליסה, ברגמונט, ילנג-ילנג, קמומיל, הידועים כתורמים לאיכות השינה.
אין כניסה למחשבות בחדר השינה: ללא ספק מצאת את עצמך שוכבת במיטה ומריצה בראשך את כל מה שיש לך עוד לעשות, מה שמחכה לך מחר, מה שאת חייבת לא לשכוח. אז הכיני לך לפני השינה רשימה מסודרת של כל הדברים והמטלות שאת צריכה לעשות ושחשוב לך לזכור. כך תמנעי משכיבה מיותרת במיטה בה את מריצה את המחשבות במקום לישון.
הימנעי מארוחות לפני השינה: ארוחה כבדה לפני השינה יכולה לגרום לצרבת, כאבי בטן ותחושת אי נוחות. אך אם בכול זאת את מרגישה רעבה לפני השינה, מומלץ לאכול פחמימות מורכבות, מאכלים עשירים בחלבון כמו פירות, דגנים מלאים, מרקים או דייסה. חשוב להימנע משוקולד, עוגות ועוגיות, שתיית קפה או תה המכילים קופאין.
כדורי שינה, למה?: שימוש בכדורי שינה לאורך זמן יוצר התמכרות ותלות ובנוסף השפעתן פוחתת עם הזמן, דבר המצריך עלייה במינון. במקום זאת ניתן לטפל בבעיות שינה ונדודי שינה בעזרת דיקור סיני וצמחי מרפא שאינם מפתחים תלות או התמכרות.

לתיאום: קובי זהבי 050-2206800
מרפאת בראשית- דיקור סיני לפוריות ובריאות האישה
רח' אחוזה 198 רעננה

שתפו אולי זה יעזור למישהו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

לשיחת ייעוץ חינם השאירי פרטים ואחזור אליך בהקדם

אולי יעניין אותך:

Call Now Button
גלילה לראש העמוד

לפעמים כל מה שצריך זה לשאול מישהו שמבין

את מוזמנת להשאיר פרטים כדי לבדוק איך אני יכול לעזור לך

דילוג לתוכן